Μέσα γραφής και εννοιολογικοί χάρτες
Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Γ τάξης μέσα στο πλαίσιο ερευνητικής εργασίας ασχολούνται με το θέμα: «Τα μέσα γραφής». Με αφορμή τα μέσα γραφής θα πληροφορηθούμε για τα ίδια τα μέσα αλλά θα αποτελέσουν και αφορμή να ασχοληθούμε με πολλά λογισμικά στο μάθημα των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Κατ? αρχάς παρακολουθήσαμε βίντεο όπου περιγράφεται ο τρόπος δημιουργίας επιφάνειας πηλού, πάπυρου, περγαμηνής και χαρτιού, ένα αστείο ρεσιτάλ όπου η γραφομηχανή λειτουργεί ως μουσικό όργανο, ένα βίντεο όπου αντιλαμβανόμαστε τη βασική αρχή της τυπογραφίας. Στο τέλος αναφερθήκαμε και στο πληκτρολόγιο.
Με καταιγισμό ιδεών συμπληρώσαμε τα μέσα γραφής που γνωρίζουμε και τα καταγράψαμε σε έναν εννοιολογικό χάρτη. Με την οπτικοποίηση των εννοιών στον εννοιολογικό χάρτη οι μικροί μαθητές και μαθήτριές μας αποκτούν μία εικόνα όπου γίνονται σαφή τα μέσα γραφής αλλά κι οι κατηγορίες τους. Φυσικά, αφήσαμε τα παιδιά να εκφραστούν και αισθητικά θέτοντας όμως ως όρο τα αντικείμενα της ίδιας κατηγορίας να γίνονται αντιληπτά άμεσα.
Κι η ερευνητική εργασία συνεχίζεται...
Μαρία Ιωσηφίδου (εκπαιδευτικός της τάξης, ειδικότητα Πληροφορικής)