«Μέσα Τηλεπικοινωνίας - οι εννοιολογικοί χάρτες»
Με τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δ τάξης ασχοληθήκαμε στο μεγαλύτερο μέρος της σχολικής χρονιάς με «Τα μέσα τηλεπικοινωνίας από την αρχαιότητα μέχρι τις μέρες μας». Θέσαμε δυο μεγάλες κατηγορίες: πριν τη σύγχρονη εποχή και στη σύγχρονη εποχή. Ξεκινήσαμε από τις φρυκτωρίες, τον οπτικό και τον υδραυλικό τηλέγραφο, τη λακεδαιμονική σκυτάλη, το ταχυδρομικό περιστέρι και καταλήξαμε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και τις τηλεδιασκέψεις. Αυτά τα μέσα κι άλλα ακόμα τα κατανείμαμε σε κατηγορίες: οπτικά, ηχητικά, με ανθρώπους, με ζώα και αυτά της σύγχρονης εποχής. Όλα τα θέσαμε σε εννοιολογικούς χάρτες ώστε με την εικόνα τους να συνειδητοποιούμε καλύτερα τη θέση των μέσων τηλεπικοινωνίας στον χρόνο.
Παρουσιάζουμε τους εννοιολογικούς χάρτες σε ένα βίντεο και σε ένα άλλο άρθρο ... θα εξηγήσουμε, σε όσους δεν ξέρετε, τι είναι οι φρυκτωρίες κι ο οπτικός τηλέγραφος. Ή ξέρετε;;;
Μαρία Ιωσηφίδου - εκπαιδευτικός (ειδικότητα Πληροφορικής)
«Άνω - Κάτω» για την ομάδα ρομποτικής
Η ομάδα ρομποτικής του σχολείου μας με μέλη της παιδιά από την Ε' τάξη, έχοντας λίγο χρόνο στη διάθεσή της, υλοποίησε το έργο της «Άνω ? Κάτω» και έλαβε μέρος στον Περιφερειακό Διαγωνισμό Κυκλάδων στο πλαίσιο του Διαγωνισμού Ρομποτικής για Δημοτικά τη σχολική χρονιά 2016-17. Και γιατί «Άνω - Κάτω»;
«Άνω - Κάτω» τα απογεύματά μας: εκεί που ο καθένας είχε τις ασχολίες του, όλο και χρειάστηκε κάποιο μέλος της ομάδας να αλλάξει το πρόγραμμά του, π.χ. να μην πάει για ποδόσφαιρο. Κι όλοι αφιέρωσαν χρόνο από αυτόν που είχαν ελεύθερο.
«Άνω - Κάτω» οι σκέψεις μας: μας είχε γίνει μοναδική έγνοια πώς θα καταφέρουμε σε σύντομο χρονικό διάστημα να παρουσιάσουμε κάτι όμορφο και το οποίο οπωσδήποτε... να κινείται.
«Άνω - Κάτω» τα συναισθήματά μας: και ξαφνικά μέσα από τις τεχνολογικές μας ενασχολήσεις νιώσαμε χαρά, κατάπληξη, άγχος, ένταση- πότε το ένα συναίσθημα, πότε και όλα μαζί!
«Άνω - Κάτω» και το έργο μας: μια γέφυρα ανεβοκατεβαίνει παίρνοντας εντολές σύμφωνα με τις τιμές ενός αισθητήρα κλίσης. Ένα αυτοκίνητο μπορεί και σταματά μόνο του παίρνοντας εντολές από τις τιμές ενός αισθητήρα απόστασης, είτε μπροστά από την ανεβασμένη γέφυρα, είτε μπροστά από μια πολυκατοικία.
Μπράβο στα παιδιά που μπόρεσαν να προγραμματίσουν συνδυάζοντας φυσικό περιβάλλον και ψηφιακό κόσμο και να εκθέσουν το έργο τους σε κοινό και κριτές! Καλή συνέχεια...
Μαρία Ιωσηφίδου (εκπαιδευτικός της Ε' τάξης - ειδικότητα Πληροφορικής)
Συμμετοχή στον Πανελλήνιο διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής
Τα παιδιά της Ε΄ τάξης πήραν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής που έγινε στην αίθουσα "Κων.Τουλούπης", στο σχολικό συγκρότημα του Μάννα στις 9/3/2017. Ήταν μια σπουδαία εμπειρία για τα παιδιά που κάνουν φέτος τα πρώτα τους βήματα στον προγραμματισμό και τη ρομποτική με την πολύτιμη υποστήριξη της δασκάλας του μαθήματος των ΤΠΕ κας Μαρίας Ιωσηφίδου.
Ένας λαβύρινθος από τα παιδιά της Ε΄ τάξης
Συνεχίζουμε προγραμματιστικά. Ολοκληρώσαμε ένα ακόμα παιχνίδι με τα παιδιά της Ε΄τάξης. Μια φιγούρα ξεκινά από το ένα άκρο του λαβυρίνθου, κινείται με βελάκια από το πληκτρολόγιο και «τρέχει» να φτάσει στο άλλο άκρο που την περιμένει μια άλλη φιγούρα. «Τρέχει» γιατί ο χρόνος κυλά. Διαθέτουμε χρονόμετρο στο παιχνίδι μας κι αυτή τη φορά θέσαμε ως όριο τα 45 δευτερόλεπτα.
ΚΑΛΗ ΔΙΑΣΚΕΔΑΣΗ!
Μαρία Ιωσηφίδου, εκπαιδευτικός της τάξης (ειδικότητα Πληροφορικής)
Περιγράφουμε το σχολείο μας
Τα παιδιά της Β τάξης περιγράφουν το σχολείο μας χρησιμοποιώντας λογισμικό εννοιολογικού χάρτη. Επιλέξαμε το σχολείο γιατί είναι ένας χώρος τον οποίο γνωρίζουν καλά και οι εργασίες για τα παιδιά χρειάζεται να έχουν νόημα. Ξεκινήσαμε λοιπόν με κεντρικό θέμα: «Περιγράφουμε το σχολείο μας» και στη συνέχεια θέσαμε σχετικά ερωτήματα στα οποία απαντήσαμε. Μ' αυτή τη διαδικασία ασκηθήκαμε στην πληκτρολόγηση (από το αγγλικό στο ελληνικό πληκτρολόγιο, πρώτο γράμμα κεφαλαίο, ερωτηματικό, τόνος), στη διαχείριση εικόνας (εισαγωγή, αυξομείωση μεγέθους, μετακίνηση), αποθήκευση και ανάκτηση αρχείου. Φυσικά, ταυτόχρονα βάλαμε σε μια σειρά τη σκέψη μας και συνεργαστήκαμε! Συγχωρέστε μας, αν μερικά παιδιά ξέφυγαν με τις εικόνες - είναι τόσο όμορφες! - κι ήθελαν να χρησιμοποιήσουν όσες πιο πολλές μπορούσαν. Κι έτσι έχουμε πολλές ωραίες εργασίες!
Μαρία Ιωσηφίδου, εκπαιδευτικός της τάξης (ειδικότητα Πληροφορικής)