«Επιτέλους! Παίζουμε! Παίξτε κι εσείς μαζί μας!»
Ο Προγραμματισμός οξύνει τον νου καθώς ωθεί τα παιδιά να θέτουν αιτήματα, να ορίζουν προβλήματα, να αναζητούν λύσεις και να τις αξιολογούν, να τεκμηριώνουν την άποψή τους. Σ΄αυτό το πλαίσιο οι μαθητές κι οι μαθήτριες της Ε τάξης δημιούργησαν το δικό τους παιχνίδι! Και δεν ήταν κάτι απλό όσο κι αν φαίνεται έτσι όταν κάποιος παίξει το παιχνίδι χωρίς να δει τον κώδικα (σύνολο εντολών) που χρησιμοποίησαν τα παιδιά: εντολές σε ακολουθιακή δομή, δομή ελέγχου κι επαναληπτική δομή. Η καταγραφή των εντολών έγινε καθοδηγούμενη αλλά απαντώντας κάθε φορά στα παρακάτω ερωτήματα: ποιο πρόβλημα παρουσιάζεται; - τι θέλω να κάνω; - ποια εντολή είναι η κατάλληλη; - πού θα την τοποθετήσω και γιατί εκεί κι όχι αλλού; - πώς θα βελτιώσω κάτι συγκεκριμένο; Μερικές φορές χρησιμοποιήσαμε και τη λογική «της δοκιμής και πλάνης», δηλαδή εφαρμόζαμε μια ενέργεια, δεν λειτουργούσε, αναγνωρίζαμε το λάθος, επιζητούσαμε λύσεις, τις δοκιμάζαμε, ελέγχαμε την ορθότητα, οριστικοποιούσαμε τη λύση.
Σας ζητάμε λοιπόν να χαρείτε μαζί μας παίζοντας το παιχνίδι που δημιουργήσαμε: κινείτε τη φιγούρα του μάγου με τα βελάκια από το πληκτρολόγιο (δεξί, αριστερό, πάνω και κάτω) και προσπαθείτε να πιάσετε τις άλλες φιγούρες που κινούνται από μόνες τους. Έχετε 25 δευτερόλεπτα διαθέσιμα για να πιάσετε όλες τις φιγούρες και να κερδίσετε. Κάνετε κλικ στην πράσινη σημαία για να παίξετε.
ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ! Και μην ξεχνάτε: κάθε φορά τα μαθήματά μας βρίσκονται στο ιστολόγιο της τάξης μας στο link: http://blogs.sch.gr/eanosyros
Μαρία Ιωσηφίδου