Εργασίες Scratch Στ Τάξης

Πόσες φιγούρες στα 50 δευτερόλεπτα;;;

Οι μαθητές κι οι μαθήτριες της ΣΤ? τάξης δημιούργησαν έργα στο προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch κατά τη διάρκεια του μαθήματος στην Πληροφορική (ΤΠΕ).

Όταν τα παιδιά προγραμματίζουν συνεχώς εγείρονται ερωτήματα και προβλήματα που χρειάζεται να λυθούν. Η επίλυση προβλήματος είναι η κύρια τεχνική μάθησης που ακολουθείται κατά τη διάρκεια του προγραμματισμού. Ασφαλώς, το περιβάλλον του Scratch δίνει στα παιδιά την ευκαιρία να εκφραστούν αισθητικά αλλά και να συνεργαστούν δουλεύοντας πράγματι από κοινού σε ένα έργο.

Το σενάριο του έργου που σας παρουσιάζουμε: μια φιγούρα κινείται με βελάκια από το πληκτρολόγιο (δεξί, αριστερό, πάνω και κάτω) και προσπαθεί να πιάσει, όσες περισσότερες φορές μπορεί, μια άλλη φιγούρα που κινείται τυχαία. Το παιχνίδι διαρκεί 50 δευτερόλεπτα.

Ερωτήματα που τέθηκαν: Πώς μια φιγούρα δεν θα στρίβει αριστερά και δεξιά ορισμένες μοίρες κάθε φορά αλλά τυχαίες; Πότε θα μηδενίζει το χρονόμετρο; Γιατί να μηδενίζονται οι πόντοι; Πώς χρησιμοποιείται μια συνθήκη ελέγχου και μια επαναληπτική δομή; Πώς αλλάζει το περιεχόμενο μιας μεταβλητής (οι «περίφημοι» πόντοι που χρησιμοποιούν τα παιδιά στα παιχνίδια τους);

Μερικά παιδιά πήγαν το παιχνιδάκι ένα βήμα πιο πέρα. Άλλα παιδιά δημιούργησαν και μήνυμα το οποίο παραλαμβάνει η κυνηγημένη φιγούρα και κάτι κάνει κι άλλα παιδιά χρησιμοποίησαν δύο αντί για μια φιγούρα που τρέχει τυχαία.

 

Κάνετε κλικ στην πράσινη σημαία για να ξεκινησει το παιχνίδι.

Παραθέτουμε τον κατάλογο των εργασιών των παιδιών.

Αθηνά – Γιώργος Δημήτρης Μαίρη – Τόνια
Άννα – Χριστίνα Δημήτρης – Μάρκος Μάριελ – Μαριλίνα
Αντώνης – Αλέξανδρος Ζαννέτ – Γεωργία Ορφέας – Αντώνης
Γιάννης  – Ηλίας Ηλίας Β. Φίλιππος – Λευτέρης
Γιώργος – Μάρκος Ιωάννα – Γκρέιση Φοίβος ? Αντώνης Μ.
Γιώργος – Κατερίνα Κατερίνα – Άννα

 

Μπράβο στα παιδιά! Παίξτε τα παιχνιδάκια τους να δούμε πόσες φορές πιάνετε τις φιγούρες!

Μαρία Ιωσηφίδου ? εκπαιδευτικός Πληροφορικής